Een conflict met een overheidsinstantie kan over hele verschillende zaken gaan. Denk aan het weigeren van de gemeente van een vergunning of over een conflict over de komst van een nieuwe snelweg. En wat te denken van de toeslagenaffaire, waarbij ouders verdacht werden van fraude met kinderopvangtoeslagen. Voor al die klachten kun je eerst terecht bij die overheidsinstantie. Maar als dat niets oplevert, kunnen burgers de Nationale Ombudsman inschakelen. Maar heeft die Ombudsman wel genoeg middelen om die overheidsinstanties stevig tot de orde te roepen. En hebben de klachten van burgers eigenlijk wel zin? Te gast in onze zomerserie: de Nationale Ombudsman: Reinier van Zutphen.

Zomerserie: Reinier van Zutphen over de rol van de Ombudsman

Samen komen we verder

Ons onderzoek begint bij jou. Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Documentatie uploaden
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

Bedankt, je tip is verstuurd

Wat gebeurt er nu met mijn tip?

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het tipformulier in te vullen. Je tip is verstuurd naar de redacteur van het onderzoek. Wij publiceren niets met naam en toenaam zonder contact met je op te nemen. Soms krijgen we zoveel tips binnen dat het ons helaas niet lukt om iedereen een persoonlijke reactie te sturen. We vragen je begrip hiervoor. 

Benieuwd naar de impact van eerdere tips?

Van kamervragen tot petities en maatschappelijk debat: samen met jou pakken we systemisch falen en onrecht aan. Benieuwd naar de impact van eerdere onderzoeken en ingezonden tips? Bekijk dan nu ons track record.