Wat voor reclames krijgen kinderen op sociale media te zien en hoe worden ze daardoor beïnvloed? Hoe komt het dat kinderen deze reclames toch te zien krijgen, ondanks de regels die zijn opgesteld door de Stichting Reclamecode? Die regels zijn makkelijk te omzeilen, waardoor de zelfregulering niet werkt. Een blik in de wereld van de kindermarketing. Met in de uitzending Cees-Jan Adema - directeur Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie

Deze uitzending is onderdeel van project VET van Pointer.

Kindermarketing via sociale media

Samen komen we verder

Ons onderzoek begint bij jou. Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Documentatie uploaden
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

Bedankt, je tip is verstuurd

Wat gebeurt er nu met mijn tip?

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het tipformulier in te vullen. Je tip is verstuurd naar de redacteur van het onderzoek. Wij publiceren niets met naam en toenaam zonder contact met je op te nemen. Soms krijgen we zoveel tips binnen dat het ons helaas niet lukt om iedereen een persoonlijke reactie te sturen. We vragen je begrip hiervoor. 

Benieuwd naar de impact van eerdere tips?

Van kamervragen tot petities en maatschappelijk debat: samen met jou pakken we systemisch falen en onrecht aan. Benieuwd naar de impact van eerdere onderzoeken en ingezonden tips? Bekijk dan nu ons track record.