De trein naar Berlijn gaat de komende jaren niet (veel) sneller rijden. De ambitie van de NS om in 4 uur van Amsterdam naar Berlijn te rijden kan nog zeker tien jaar in de ijskast. Er wordt slechts een winst van een uur geboekt in die periode. De huidige verbinding wordt vooral vertraagd door regionale belangen. In samenwerking met De Stentor brengt Pointer de regiolobby van tussenstations in kaart. Gemeenten strijden om onderdeel te blijven van de lijn. Hoogleraar transportbeleid Bert van Wee van de TU Delft is te gast in de studio. Demissionair staatssecretaris van Insfrastructuur Stientje van Veldhoven reageert op de regiolobby.

Hoe regiolobby de trein naar Berlijn vertraagt

Samen komen we verder

Ons onderzoek begint bij jou. Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Heb jij een tip of ervaring die je met ons wil delen? Laat het ons weten!

Documentatie uploaden
CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.

Bedankt, je tip is verstuurd

Wat gebeurt er nu met mijn tip?

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om het tipformulier in te vullen. Je tip is verstuurd naar de redacteur van het onderzoek. Wij publiceren niets met naam en toenaam zonder contact met je op te nemen. Soms krijgen we zoveel tips binnen dat het ons helaas niet lukt om iedereen een persoonlijke reactie te sturen. We vragen je begrip hiervoor. 

Benieuwd naar de impact van eerdere tips?

Van kamervragen tot petities en maatschappelijk debat: samen met jou pakken we systemisch falen en onrecht aan. Benieuwd naar de impact van eerdere onderzoeken en ingezonden tips? Bekijk dan nu ons track record.